The point of no return

Ik heb een fiets en twee benen, een tent, een slaapzak en kookgerief. Ik kan een band plakken en de remmen van mijn fiets bijregelen. Ik heb landkaarten en ken het verschil tussen links en rechts. Maar eigenlijk doet dat er niet toe, want ik ga gewoon naar het oosten.

Ik heb gedroomd en heb getwijfeld. Soms heb ik stilgestaan bij dingen die er niet toe doen.
Ja, ik heb ook gevloekt en getierd. Verdomde knie. Die dekselse scheur in mijn meniscus…

Ik zit in een adrenalinerush die af en toe nazindert tot in het topje van mijn kleine teen. Dan voel ik mij alsof ik de hele wereld aankan.

Ik ga vrij zijn. Vrij om te doen en laten wat ik wil. 10 kilometer of 100. Links of rechts. Rechtdoor, naar boven of naar beneden.

Ik denk dat ik er klaar voor ben. Klaar voor het afzien in de koude, het geplens in de regen, het puffen in de hitte. Klaar voor de eenzame momenten aan de kant van de weg, uitkijkend naar een volgend hoogtepunt.

Onderweg wil ik verderdromen, genieten en voelen wat het is om even aan niets te denken. Gewoon fietsen. Benen die op en neer gaan, mentale rust, fysieke uitputting, ervaringen, verhalen en avonturen.

Ik ben misschien een dromer, maar één ding weet ik zeker. Ik ben op weg, there is no way back.

One thought on “The point of no return

  1. Ruth

    Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind
    Zichzelf een weg baant

    Hoe zelfbewust de voetbalspeler die voor de ogen van het publiek de wedstrijd wint
    Zich kampioen waant

    Hoe lang ver genoeg de zakenman zonder mededogen die concurrent verslagen vindt
    Zelf haast failliet gaat

    En ik zit hier tevreden met die kleine op mijn schoot
    De zon schijnt er is geen reden
    Met rotweer en de harde wind
    Te gaan fietsen met dat kind

    Als hij maar geen voetballer wordt
    Ze schoppen hem misschien half dooood

    Als hij maar geen voetballer wordt
    Ze schoppen hem misschien half dooood

    Maar liever dat nog
    Dan het bord voor zijn kop
    Van de zakenman
    Want daar wordt hij alleen maar slechter van

    Go Raf! ! !

    Reply

Leave a Reply

