I’m on my own!

Het vertrek uit Brussel lijkt al een eeuwigheid geleden. Zijn het nu vier of vijf dagen? Ik heb er geen idee van.

Er is al vanalles gebeurd. Er waren leuke momenten: het vertrek in het Jubelpark, ons verblijf bij de familie Leffin, die ons een overnachting en ontbijt cadeau deden. Er waren de zonovergoten momenten en de mooie vergezichten in de buurt van Eupen.

Er waren helaas ook minder leuke momenten: het vertrek van Max, veel vroeger dan verwacht keert hij weer naar huis terug. Verder ben ik ook het steeltje van mijn kookpotten kwijtgespeeld waardoor ik al wat vingers verbrand heb en heb ik al een veter van mijn rechterschoen overgetrokken.

De dag dat Max vertrekt is het een druilerige dag, het motregent zowat de hele voormiddag. Er staat een fris windje. Ik stop om de haverklap om een fleece aan te trekken, die een kwartier later weer uit moet. Boven in de Hoge Venen is het wat sprookjesachtig: er hangt een mysterieuze mist en het is er echt muisstil! De mist zorgt ervoor dat mijn kleren al na enkele uren volledig nat zijn. En als de mist het niet doet, dan zorgen de hellingen er wel voor dat je dadellijk nat in het zweet staat. Die hellingen zijn overigens moordend vandaag. Mijn bovenbenen zijn al volledig verzuurd na drie dagen fietsen en voelen keihard aan, alsof het beton is. Alles doet dus zeer, niet in het minst mijn zitvlak, dat al zowat volledig ontveld lijkt te zijn. Zo voelt het alleszins…  

Gelukkig is de route echt prachtig en riekt het hier overal naar versgekapt hout en hars. Die nacht kampeer ik wild, nadat een lokale fietser me de laatste twintig kilometer begeleid heeft naar een prachtig roodgekleurd beukenbos. Daar liggen de wegen bedekt onder een centimeterdikke laag rode en oranje bladeren. Net voor het slapengaan dringen de tonen van Duitse marsmuziek door het bos. Ik beeld me in dat de muziekkapel van de nabijgelegen legerbasis een slaapliedje speelt en val in slaap.

image

image

image

2 thoughts on “I’m on my own!

Leave a Reply

