Nacht und Nebel

Alles met -dorf, -stadt, -heim, -furt, -bach hebben we na twee weken Duitsland nu wel gehad. We hebben de Guten Tags horen veranderen in Gruess Gott om uiteindelijk Servus te worden. We hebben een beetje zon gehad, iedere dag mist, een beetje motregen. De eerste keer vorst ook, met een tentje dat ‘s morgens wit bevroren was. Droge kleren, slaapzak en tent werden vochtig tot alles uiteindelijk onder de definitie kletsnat onder te brengen viel en dat viel dik tegen. Niet alleen isoleert mijn donzen materiaal niet meer als het nat is, het weegt dan ook nog eens een ton. 

De rit ging van Monschau over Koblenz, Wiesbaden, stukjes van de Limesroute en de Jakobsweg naar Bayern.  En daar had ik de eerste platte band, problemen met mijn remmen en een issue met het ventiel van mijn achterband. Dat zat plots vastgeklemd in het slangetje van mijn pomp, waardoor zowel pomp als binnenband plots onbruikbaar werden. Mijn tanden en hulp van een vriendelijke doch onverstaanbare boer brachten voorlopig soelaas.

Nu zit ik heerlijk ontspannen en veel te warm in de jeugdherberg van Salzburg en daar ben ik heel blij mee. Niet alleen omdat ik alvast bewezen heb dat rondtoeren in de herfst best wel leuk kan zijn en mogelijk is, maar ook omdat mijn knie het beter en beter doet. De eerste dagen waren soms een marteling, pijnscheuten, allergische reacties op de ontstekingsremmers waardoor mijn hoofd opzwol tot ik weet niet wat. Nu, twee weken later, heb ik zelfs al enkele pijnvrije momenten achter de rug.

Heel tevreden ook ben ik dat geschatte dagafstand realistisch bleek te zijn. Op 15 fietsdagen heb ik een 1080 kilometer gereden. De laatste dagen reed ik meestal met het hoofd tussen de schouders weggedoken door de mist, kilometers afmalend om zo rap mogelijk in de Alpen te zijn. Dat waren dan dagen dat ik rondreed tot ver na zonsondergang, om uiteindelijk enkele dagen op rij in een hotelletje terecht te komen. Een wildkampeerplekje zoeken in het donker is toch bijna onmogelijk.

Vanaf morgen zijn het dus de Alpen. Naar het schijnt wordt hier zondag sneeuw verwacht, dus ik ga een tandje moeten bijsteken!

image

image

image

image

image

image

image

3 thoughts on “Nacht und Nebel

  1. Vanessa

    Prachtige foto’s!
    En zonder enkele tegenvallers zou het geen onvergetelijke avontuur zijn ; )
    Bonne route

    Reply
  2. Ruth

    1000 Km… Heb je dan aan voorbijgangers gevraagd om met jou de verplichte menselijke uitbeelding te maken? Wacht maar 2000, nog moeilijker!
    Zo’n schone foto’s… succes in de bergen

    Reply
  3. J>Fizz

    Bravo ! Courage ! Superbes photos manneke 🙂
    c’est l’hiver, les Alpes, la beauté du paysage ! Geniet ervan en vollenbak !! 🙂
    Koekoe uit papiermolenstraat.
    J>Fizz

    Reply

Leave a Reply

