Peking Express

Het is avond. Ik zit voor mijn tent, op mijn gat in het natte en koude gras. Vijf meter voor me keft er een bol en overeten mormel alsof de wereld vergaat. Vraag aan 100 mensen om dat mormel te omschrijven en meer dan driekwart van de ondervraagden zou de schouders ophalen en gokken dat het een nieuwe soort is. De gok van de andere 25%: “hond?” categoriseer ik als een pure toevalstreffer.

Blaffen kan het ding als de beste, schijnbaar onvermoeibaar ook. Is dat op mij of op mijn maaltijd die licht pruttelend gaar lijkt te worden? Het is mij een raadsel. Het is en blijft in ieder geval mijn eten. Neen, ik deel niet. Ik heb een hele dag niet gegeten! Vijf minuten later, bij de erste hap Uncle Ben’s Chinese besef ik dat delen misschien zo geen slechte optie was. Smakeloze troep! Het enige Chinees is en blijft de rijst, de smaak zijn ze vergeten toe te voegen.

Was ik daarstraks toch maar achter die familie eenden aangegaan, die plots wild snaterend in mijn voorlicht opdoken na een haakse rechtse. Toen vond ik het leuk dat zij het water indoken en niet ik, maar wat was mijn maag nu tevreden geweest met een platgereden mals eendje…

Er rest mij niets anders dan naar de fles Cola te grijpen en drink een stevige teug. Ijskoud en mierezoet. Gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven!

image

image

image

image

2 thoughts on “Peking Express

  1. Griet

    Een post met als titel “Peking Express” die begint met het verhaal over een hond en een avondmaal… Ik begon toch efkes te vrezen dat ge dat mormel boven uw vuurtje geroosterd zou hebben! Uit Rafs receptenboek: Uncle Ben’s Chinese Hot Dog!
    Wel weer superschone fotokes!!!

    Reply

Leave a Reply

