East meets west

Ver boven me door een opening in het dak: de maan. Helder. Af en toe verborgen door een klein wolkje. Wat sterren zie ik ook. Zowat tien keer meer dan thuis. Lichtvervuiling kennen ze hier niet.

Links van me ligt Chang. Een Taiwanees die eergisteren nog maar een stipje aan de horizon was. Helemaal aan het einde van een lange, wat saaie weg richting Turkije. Een stipje dat niet dichterbij leek te komen.

Een stipje dat een hele poos later een fiets leek te zijn. Met fietszakken zowaar! Fietszakken die ondertussen maar liefst twee en een half jaar lang hun werk doen. Die ondertussen al aan de derde fiets hangen. De eerste fiets werd in Parijs gestolen, de tweede gaf het op in een Noorse Fjord. De man op de fiets heet Chang. De man die iedere hond toebrult dat hij honger heeft, die Canadese beren op zijn pad verjaagt met bear spray. This is my hero!

Het wordt ondertussen licht. Ik ontdek vaag de contouren van mijn fiets en de grote poort waarlangs we gisterenavond naar binnen reden. De massa kapotte flessen ook. De kartonnen dozen. Hele stapels. Nog niet eens gevouwen. Nu liggen die niet-gevouwen dozen onder ons. Als extra isolatie en bescherming tegen de glasscherven. Ik denk aan het karkas van de dode hond dat net buiten de toegangspoort ligt, met ter hoogte van zijn ingewanden een groot gapend gat waardoor zijn ribben de lucht in priemen. Uitgehold en leeggegeten door aasvogels. Beetje luguber.

Dan was de brandkast die we gisteren in deze verlaten fabriek vonden interessanter. Massief. Manshoog. We gingen onmiddellijk als echte professionals aan de slag. Draaiden aan de knoppen, probeerden al onze sleutels uit. Misschien ben ik ondertussen wel multimiljonair…?

image

image

image

2 thoughts on “East meets west

  1. Solange

    Ho boy… This not what I have dreamed of but still… Chapeau! Geef maar Chang een warme hand van mij. Blij dat je een andere crazy fool heeft gevonden. Veel plezier op de baan, be safe!
    Hier zijn we over het verhuis aan ‘t denken, dus wij zitten ook in kartonnen dozen… 😉
    Dikke kus
    Solange

    Ps. Laat ons maar je kop zien! Pleeeeeaaaase….

    Reply

Leave a Reply

