Den draad

“Als je de draad op het stukje wereldkaart boven dit artikel volgt, dan kom je niet in Tadjikistan uit”, zo merkte een aandachtige lezer op. “En toch zat je laatst in Dushanbe, Tadjikistan. Hoe zit het nu met je route? Zijn de plannen gewijzigd?”

Neen. Ik rijd nog steeds richting Mongolië.

Het zit zo: net voor ik mijn spetterend afscheidsfeestje in Brussel gaf, begin november was dat, werd ik uitgenodigd bij vrienden in Brussel. Tijdens die avond vroegen mijn vrienden mij om even naar het kleinste kamertje te trekken, om daar op een wereldkaart aan te duiden hoe mijn route er ongeveer ging uitzien.

Zo gezegd zo gedaan. Ik ging aan de slag met wat punaises en een touwtje. En zo konden mijn vrienden tijdens toch niet onbelangrijke momenten van de dag wegdromen bij de gedachte waar ik zat
Later op de avond, tijdens het echte afscheidsfeestje, werden er ludieke geschenkjes gegeven. Lichtgewicht allemaal, want het moest mee op de fiets. Zo waren er het mental healing-setje met boodschappen om me door moeilijke en eenzame momenten te sleuren en zat er ook een postkaart bij. Een postkaart met een foto van de wereldkaart waar ik even tevoren mijn route uitgezet had.

Twee vliegen in een klap. Dankzij de postkaart zou ik altijd weten waar ik was en kon ik niet meer verdwalen en had ik ineens een prachtige header voor mijn blog, ook al miste de route dan wat kronkels.

DSC_9363

One thought on “Den draad

  1. Karine

    Hallo Raf,
    j’étais un peu en retard sur tes aventures et je viens de tout rattraper 🙂 Et alors après le Kazakhstan tu vas passer par la Chine ou la Russie maintenant? De mémoire plutôt la Chine? Hao? Ou pas du tout? Bisssooouus en tout cas 🙂

    Reply

Leave a Reply

