Het grote niets

Wat kan je nog vertellen wanneer er niets is? Enkel asfalt en gras dat af en toe onderbroken door een klein dorpje. Wanneer het enige hoogtepunt van de dag letterlijk en figuurlijk de brug over de spoorweg is.

Het is best wel saai. Gelukkig krijg ik nog steeds iedere dag iets cadeau. Een kilo appeltjes en een gratis douche stonden er vandaag op het menu. Straatwaarde van die douche? 1 Euro. In ruil daarvoor een vat water dat op zonne-energie opgewarmd wordt boven je hoofd. Heerlijk!

image

Verder hadden we vandaag nog een heuse steppebrand, veroorzaakt door een plots opzettend onweer. Gelukkig stond de wind goed en verwijderde de brand zich.

Toch ook niet onbelangrijk om te vermelden is dat er ook prachtige, niet eentonige streken zijn in Kazachstan. Zoals de Charyn-canyon en de Kolsoi lakes. En naar het schijnt komt er dicht tegen de grens met Rusland een prachtig stuk natuur aan! Ik houd jullie op de hoogte.

image

image

image

image

image

image

4 thoughts on “Het grote niets

  1. Sarah

    nog steeds in gezelschap of alleen aan het reizen? ik krijg niet genoeg van je blogs… Ook een beetje reizen,

    Reply
  2. daniel hellinckx

    Hey Raf,
    Blijven trappen maat. Het gaat je goed.
    Ik ben ondertussen terug in Bishkek. De chinese ambassade geeft geen visa meer aan buitenlanders!
    Dan maar een Kazachs visum aangevraagd en hopelijk krijg ik een russisch transit visum. Anders moet ik vanuit Almaty mijn paspoort naar huis sturen.
    Het gevoel van `Mijn thuis is waar mijn Hilleberg staat` deel ik volledig met je mee. Groet, Daniel.

    Reply

Leave a Reply

