Mijn thuis is waar mijn Hilleberg staat

Je doet je schoenen uit, kruipt in je tent, sluit de binnentent achter je en je gaat aan de slag. Mes en hoofdlamp rechts in het zakje aan de binnentent. Portefeuille, paspoort, fietscomputer, mp3-speler links.

Je neemt je tablet, je connectorkit – die reeks adapters om je geheugenkaartjes van je fototoestel te lezen – en je houdt je batterij, die je hopelijk tijdens het fietsen hebt opgeladen, in de aanslag. Het spannendste moment van de dag komt eraan, het resultaat van een hele dag fietsen en fotograferen. Maar “werkt” het op foto?

Je schrijft je dagboek, maakt back-ups van je teksten, kijkt eens op die wegenkaart hoe de vooruitgang was die dag. Dan ruim je in het donker je bureau voor die dag weer op. In het donker, niet alleen om die batterij van je hoofdlamp te sparen maar vooral om niet gezien te worden. Een hoofdlamp aandoen in je tent geeft een prachtig schouwspel van buitenuit gezien!

Heerlijk om te weten dat je eens in je tent droog zit. Hoe hard het ook regent. Of bij koude lekker beschut tegen de wind onder de dons kunt kruipen, hopelijk met volle maag.

Daarom voel ik me thuis. Overal. Zolang ik in de avond mijn tentje maar heb.

image

Leave a Reply

